Opstanding

Resurrection lily

Afb. Resurrection Lily, Yoko Nekonomania

In de zinderende Sahara groeit een bijzondere plant, de ‘Opstandingsplant.’ Het is een droog, dor bolletje, een kluwen van takjes, dat maar voort en voort rolt, opgejaagd door de wind. Pas als het stilvalt in een plasje water,  schieten de worteltjes naar beneden, en ontvouwt de plant zich in een tijdsbestek van een paar uur. Alle takjes wijzen naar boven. Nog één ding is nodig: regen op de takjes. Wanneer dat gebeurt, vallen door de druppeltjes de zaadjes uit de takjes naar beneden, en ontkiemen ze.

Dit beeld verwoordt op een aangrijpende manier mijn leven. Jaar na jaar heb ik me op laten jagen, als een uitgedroogd bosje takjes, me laten leven door de omstandigheden en door de mensen om me heen. Pas toen ik me laafde aan het Levende Woord van Jezus, leerde ik te wortelen en vrucht te dragen. Pas toen ik me liet bevloeien door Zijn lieflijke woorden, ging ik vrucht dragen en kwam mijn leven ten volle tot bloei.

Ontvouwen en ontloken, rijk geschakeerd aan kleuren en geuren: zo mag ik tot mijn bestemming komen. Lees over de reis van mijn leven.

“Wat in windselen ligt, ontbot,

Komt tot het licht, en rijpt voor God.”

Gezang 78, LvdK

 

4 gedachtes over “Opstanding

  1. Prachtig en waar! Samen gegroeid met en geworteld in Hem, het levende Water!
    Benieuwd naar je volgende blog:)

    Gods rijke zegen!

Geef een reactie

