Grenzeloos geloof

Tussen de duizenden bezoekers zit ik daar, overweldigd door de ongelooflijke verhalen van mensen van ver. Mensen van ver, die net als ik ‘Nasrani’ zijn, volgelingen van Jezus van Nazareth. Wat een impact heeft het volgen van Jezus in het Midden-Oosten en Afrika. Hele generaties zijn getraumatiseerd, uiteen gescheurd en getroffen door onmenselijk leed. Maar de boodschap van deze dag stijgt hier bovenuit: God geeft hoop. Hij is bij het lijden, en keert het kwade ten goede. Dwars door alle kruisigingen, martelingen en executies  groeit de kerk daar explosief!

De sprekers ontroeren en inspireren. Vol van de Heilige Geest roepen ze op om uit je comfortzone te stappen. Wij hebben immers al eeuwenlang het grootste geschenk wat er op de wereld te krijgen is, namelijk Gods eigen Woord. God wil al onze tijd, ja, heel ons leven. Stap ik uit mijn comfortzone? Ben ik bereid met mijn leven Jezus te delen? ‘Moed is wél doen wat je niet kunt,’ zo klonk het. Dat vraagt gebed en vertrouwen. Grenzeloos vertrouwen op een God die grenzeloze ontferming heeft.

Met die God kan ik de hele wereld aan!

I have decided to follow Jezus,

no turning back, no turning back.

Though none go with me, still I will follow,

no turning back, no turning back.

Meer informatie: http://www.opendoors.nl

2 gedachtes over “Grenzeloos geloof

Geef een reactie

