Een steen voor A21

Samen met mijn tienerdochter van 15 krijg ik de opdracht uit een ruwe steen iets moois te vijlen. Voor het eerst van mijn leven bewerk ik speksteen en het werkt heerlijk. De steeds herhalende handelingen geven rust in je hoofd. Maar deze avond blijven mijn gedachten malen.

Hier sta ik dan, met mijn kind van 15. Studente van 4V, sociaal en heel gevoelig. Stel je voor, dat ze in Bulgarije was geboren en daar studeerde. En ze kon haar opleiding niet betalen en ging op zoek naar een bijbaantje. Stel je voor, dat ze met een aantrekkelijk voorstel in Griekenland werk vond en daar voor een tijdje naar toe zou willen. En dat dan zou blijken dat ze in een circuit van mensenhandelaars terecht was gekomen. Mensen, die haar kapot zouden maken, van binnen en van buiten, haar zouden mishandelen, en zouden dwingen om tenminste 40 mannen per dag te ‘bedienen.’

Deze beeldhouwavond staat in het teken van A21. Zij helpen meisjes om te ontsnappen uit de hel op aarde, van moderne mensensmokkel en gedwongen prostitutie.

Ik kijk nog eens naar mijn mooie dochter en voel me rijk gezegend! Samen mogen we op deze avond een steentje bijdragen, een steen van hoop voor die meisjes die geen hoop meer hebben.

‘Hij heeft Mij gezonden om te verbinden de gebrokenen van harte, om den gevangenen vrijheid uit te roepen, en de gebondenen opening der gevangenis.’ Jesaja 61:1

2 gedachtes over “Een steen voor A21

Geef een reactie

