Wie biedt?!

(afb. Slaaf voor een dag)

‘Wil je zaterdag mee helpen om slaven te werven?’

De vraag valt een beetje rauw op mijn dak. Ik, slaven werven? Mijn vriendin legt uit, dat er een groot mannenevenement is van de Vierde Musketier en dat er gelegenheid is om slaven te werven waarbij de opbrengst voor de organisatie A21 is. Deze organisatie zet zich in om meisjes uit de moderne slavernij en gedwongen prostitutie te bevrijden.

En daar liep ik dan vandaag, tussen meer dan 6000 mannen, jongens, vaders en opa’s. ‘Wilt u zich aanmelden om voor één dagdeel slaaf te zijn?’ Reken maar dat deze vraag in de meeste gevallen een aanleiding was voor hele interessante en diepzinnige gesprekken.

Ter afwisseling waren er een aantal TedTalks van bekende sprekers. Hoe ga je als christen om met dreiging, prostitutie, onrecht en slavernij?

Als je een navolger bent van Jezus, gooi je geen stenen naar prostituees of moslims, maar reik je ze de hand. Doe niet mee aan haat. Zegen hen en vervloek niet! Het enige effectieve wapen in de enorme geestelijke strijd die er nu gaande is, is het gebed.

De diepe pijn en bewogenheid die God voelt voor de gebroken mensen van deze wereld werd duidelijk.  Het verscheurt Zijn hart! God lijdt niet alleen mee, maar kijkt ook vol ontferming en vriendelijkheid op de lijdende mensen neer.

Hoe leef ik? Leef ik een leven van gerechtigheid en aanbidding? Leef ik vanuit bewogenheid en liefde?

En ja, ook ik ben slaaf voor een dag. Mijn motivatie? Iedereen heeft het recht om in vrijheid te leven. Waar ik goed in ben? Teksten schrijven. Wie biedt?

“Dit gebiedt Ik u: dat u elkaar liefhebt.” – Jezus in Johannes 15:17

Voor meer info: http://www.slaafvooreendag.nl

Geef een reactie

