Verbinding en verbazing

Ruim drie maanden geleden is het alweer dat ik me heb opgegeven om een halve marathon te gaan lopen in Kenia. Vandaag een korte update.

Wat was het een grote stap in vertrouwen en geloof! Want hoe zou ik ooit aan zoveel sponsorgeld kunnen komen? En hoe zou ik naast mijn gezin met opgroeiende kinderen ook nog moeten sparen voor mijn verblijfskosten en mijn ticket?

Met verbazing kijk ik terug: mijn sponsorbedrag is bíjna binnen, mijn ticket is gesponsord door een hele goede vriendin en mijn verblijfskosten zijn betaald met twee grote giften.

Wat is het gaaf om te zien hoe God werkt. Als je je in gehoorzaamheid ergens mee verbindt, zal Hij absoluut voorzien in de middelen. Hij heeft mensen bewogenheid gegeven om geld te geven of een kindje te gaan sponsoren en zo voor een verandering te zorgen die hele generaties zal beïnvloeden.

Je ergens mee verbinden, zoals in mijn geval aan een halve marathon lopen voor Compassion, is niet altijd makkelijk of leuk. Trainen vraagt om discipline, uithoudingsvermogen en volharding. Soms heb ik gewoon even geen zin meer om steeds te moeten letten op mijn voeding, voldoende slaap en hardloopschema’s. Soms heb ik gewoon geen zin om mijn hardloopschoenen aan te doen als het staat te hozen van de regen, windkracht 7 is of ijzig koud.

Soms is het makkelijker om even je ogen te sluiten voor alle ellende en pijn, en alleen je eigen comfortabele leventje te leven.

Juist dan heb je mensen om je heen nodig, die je aanmoedigen en voor je bidden, die in je geloven en je bevestigen.

Een korte update laat me met vreugde en verbazing terugzien. De afgelopen drie maanden waren vol verrassingen. Juist als christen mag ik een wereld van verschil gaan maken!

https://www.muskathlon.nl/deelnemers/466/anne-minke-hakvoort

Een gedachte over “Verbinding en verbazing

  1. wow Anne-Minke wat is dit geweldig!!
    Ik was een beetje sceptisch over dat enorme geld bedrag dat je bij elkaar moest zien te krijgen. beschamend…

    Trudi

Geef een reactie

