Belijdenis doen

(afb. M. Kuiper)

 

‘Hé mam, ik heb mijn hele team voor de kerkdienst uitgenodigd.’ Met deze woorden komt zoonlief terug van korfbal. Mopperwoorden, omdat het zo laat geworden is na het trainen, blijven binnen en ik kijk hem vragend aan. ‘Ja, we gingen nog wat drinken in de kantine en toen vertelde ik dat ik volgende week belijdenis ga doen van mijn geloof. Toen heb ik maar gelijk gezegd, dat iedereen van harte welkom is om naar de dienst te komen.’

Oprechte blijdschap straalt uit zijn ogen. Hij is blij dat hij de vrijmoedigheid had om hierover met jongelui in gesprek te gaan die zo anders leven en denken dan dat hij doet. Maar hij is bovenal blij dat hij iets heeft mogen delen van wat voor hem de basis van zijn leven is: zijn geloof in God.

Ik moet denken aan een regel uit psalm 8: ‘Uit de mond van de kinderen hebt U een sterk fundament gelegd.’ Kinderen tellen in het Koninkrijk van God. Jongeren zijn Hem dierbaar. In de ESV wordt erbij gezegd, dat juist door deze monden God Zijn majesteit laat zien.

‘People and realms of every tongue
dwell on his love with sweetest song,
and infant voices shall proclaim
their early blessings on his name’

Isaac Watts (1674-1748)

Geef een reactie

