Duizendmaal dank

Narok, Kenia, afb. L. Koetsier)

Hoog en schel klonken de stemmen tegen het golfplaten dak van de kerk. Swingend en klappend dansten de Keniaanse kinderen op het podium hun Engelstalige lied, dat ze speciaal voor ons hadden ingestudeerd:

‘You’re rich in love and You’re slow to anger
Your name is great and Your heart is kind
For all Your goodness I will keep on singing
10.000 reasons for my heart to find.’

Op deze dankdag gaan mijn gedachten terug naar die prachtige dag in Narok in Kenia, waar we in juni een project van Compassion bezochten. De kinderen van het project zongen twee Engelse liederen voor ons, waaronder het overbekende lied van Matt Redman ‘10.000 reasons.’ Tienduizend redenen voor mijn hart om te danken en te zingen.

Dit lied zal voor mij nooit meer hetzelfde klinken. Ik zie steeds deze stralende kinderen voor me, de armste van de armsten. Zij die niks hebben maar uit volle borst en vol overtuiging hun dank tot God uitzingen. Ze danken God om Wie Hij is.

Vandaag is het dankdag. Ik mag God danken voor alle overvloedige zegeningen in mijn leven, zeker. Maar bovenal verdient Hij de dank omdat Hij God is, vol van genade en goedheid. Dan is het elke dag dankdag.

‘And on that day when my strength is failing
The end draws near and my time has come
Still my soul will sing Your praise unending
10,000 years and then forever more.’
Matt Redman

Duizendmaal dank is de titel van een boek van Ann Voskamp over danken.
ISBN 9789051 944341, Uitgeverij van Wijnen, Franeker

Geef een reactie

