Dringende oproep: gebed gevraagd

 

 

gebed

(Afb. L. Bouwman)

Herken je dat, dat verlangen dat er nog veel meer mensen God zouden leren kennen? Over Wie Hij is als Redder en Heiland? En dat je in je gemeente daar best druk mee kunt zijn, met vergaderen en commissies rond evangelisatie en missionair zijn?

Herken je dat, dat je na een tijdje moedeloos om je heen kijkt en zo weinig verandering ziet?

Deze week werd ik even heel stevig met mijn voeten op de grond gezet. Zomaar tijdens een doordeweekse kerkdienst liet God zien, dat de verandering bij mezelf moet beginnen.

Wanneer God Zijn aangezicht over mij laat lichten en Zijn oog op mij laat vallen, zegt Hij: ‘Ik zie je en Ik zegen je. Geef nu op jouw beurt die zegen weer door. Ga! Ga heen in de hele wereld!’ En weet je, die hele wereld begint gewoon thuis, op de plek waar ik woon. Die wereld zijn mijn kinderen, mijn buren, mijn netwerk.

Ga! Als opdracht, om het zout van de wereld te zijn. Ga! Als opdracht, om Zijn licht door mij heen te laten schijnen. Ga, samen met Hem. Hij werkt mee. De dingen die ik niet kan, doet Hij.

Moedeloos worden wanneer je om je heen kijkt, is er dan niet bij. De oproep vanaf de kansel, vanuit Gods Vaderhart, klinkt nog door: Ga eens een jaar lang één minuut per dag voor de mensen om je heen bidden. Eén minuut per dag bidden voor je gezin, voor je buren en je straat. Reken erop dat er na een jaar ontzettend veel veranderd is. Dan gaat de Geest dingen doen die je niet voor mogelijk hebt gehouden!

Een jaar lang, één minuut per dag. Of meer. Bid je mee?

En zij, uitgegaan zijnde, predikten overal, en de Heere wrocht mee en bevestigde het Woord door tekenen, die daarop volgden.
Markus 16:20

N.a.v. ds. Paul Visser, Opstandingskerk, 18 november 2015 (Markus 16: 15-20)

3 gedachtes over “Dringende oproep: gebed gevraagd

  1. Mooi! Toen ik begon met online bijbelstudies te leiden, zei de oprichtster van Good Morning Girls: Fijn dat je dit wilt doen, maar vergeet niet: je bediening begint thuis!
    Heel belangrijk is het dat we ook ls mama’s voor elkaar bidden.

    Bedankt voor de nominatie voor de tien vragen in de christelijke bloggersgroep. Ik werk eraan en ze verschijnen dan ook op mijn blog.

Geef een reactie

