God leren kennen

 

god leren kennen

(Afb. L. Bouwman)

‘Ik doe een bijbelstudie over Johannes 1,’ zegt mijn elfjarige brugklasser. ‘Daar staan zulke diepe gedachten in!’ ‘Diep?’ ‘Ja, u weet wel, met verschillende lagen. Sommige teksten moet je gewoon een paar keer lezen voordat je het begrijpt.’ Hij pakt zijn Bijbel erbij en leest een stukje voor: ‘Hij was het licht niet, maar was gezonden om van het licht te getuigen. Dat staat er. Maar je kunt alleen over iets getuigen als je het goed kent, toch?’

En zo onstaat er zomaar een klein gesprekje over het kennen van het Licht, van God. Hoe belangrijk het is om tijd door te brengen met God. Want hoe leer je Hem anders kennen? Als je straks een eeuwigheid met God door mag brengen, is het dan niet belangrijk om nu elke dag tijd te reserveren om Hem steeds beter te leren kennen?

‘Dus in de eeuwigheid is mijn ziel. Hoe ziet mijn ziel er eigenlijk uit?’ Het blijft even stil. Hij denkt even na en zegt dan: ‘Die ziet er niet uit. Die is geestelijk.’ Best lastig als je nog maar elf bent en alles wilt begrijpen. In sommige dingen kan ik een voorbeeld nemen aan dit brugklassertje. Elke dag leest hij een paar verzen en schrijft er dingen over op. Zo groeit zijn kennis over God.

‘Ik doe een bijbelstudie over Johannes 1.’ Lezen jullie mee?

‘Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven.’
Johannes 1:12

2 gedachtes over “God leren kennen

Geef een reactie

