Door niemand gezien?

kenia 16

‘Ik was daarbij!’ Een onbekende man stoot me aan. Hij wijst met zijn vinger op een pagina uit mijn boek. ‘Ik was daarbij.’ Zichtbaar ontroerd kan hij even niets meer zeggen.

Ik sta bij mijn boekentafel wanneer er een wat oudere man aankomt en van de stapel boeken het bovenste boek pakt en zomaar ergens openslaat. Hij leest drie regels en de tranen schieten in zijn ogen. ‘Ik was daarbij.’

Ik kijk over zijn schouder mee in het boek naar de regels die hem zo geraakt hebben. Het gaat over het stukje, waarin ik beschrijf dat ik in de afgelopen jaren regelmatig de impressies van de allereerste Muskathlon in Rwanda lees. De man vertelt dat hij deelnemer was van die eerste Muskathlon in Rwanda, het land van duizend bergen. Wat moet dat een parcours geweest zijn!

‘Weet je, normaal gesproken, wanneer je meedoet aan een marathon, staan er duizenden mensen aan de kant en bij de finish om je aan te moedigen. In Rwanda was ik als eerste over de finish. En er stond niemand. Niemand.’

Hij kijkt me met tranen in zijn ogen aan. Alsof de cirkel na jaren weer rond is. Want al zag niemand hem, God zag hem wel.  ‘God zag u! God heeft het gebruikt om mij te inspireren om te gaan rennen. En om dat op te schrijven,’ zo zeg ik hem. ‘Hoe bijzonder dat u juist die drie regeltjes leest over Rwanda!’ We geven elkaar een dikke hug en zijn samen blij.

Hartlopen met God ziet soms niemand. En soms mag de hele wereld het weten.

3 gedachtes over “Door niemand gezien?

  1. God is getrouw
    Zijn plannen falen niet..

    Dat klinkt door in je boek en in jouw leven..

    Het inspireert om verder te gaan, stap voor stap, achter Hem aan.

    Tot snel…

Geef een reactie

