Een broertje erbij!

joshua

(Afb. Compassion)

‘Hé, we hebben gezinsuitbreiding! Een nieuw broertje! Hij woont in Kenia…’
Tja, hoe vertel je de je kinderen dat er weer een sponsorkindje bij gekomen is?

Ik was gisteravond bij een Leiderschapsseminar van Compassion waar Ben Tiggelaar iets vertelde over het effect van sponsoring. Als voorbeeld nam hij Joshua. Deze jongen was opgegroeid in de sloppenwijken van Nairobi. We zagen hem in een filmpje, waar hij met zijn moeder terugkeert naar het hutje in de slum. Samen staan ze daar te huilen, overweldigd door diepe emoties. ‘What if…?’ Wat, als Compassion er niet was geweest?

Joshua bleek een briljante student te zijn. Hij is inmiddels afgestudeerd aan de Radboud in Nijmegen en is nu aan het promoveren in Californië. Verrassing van de avond: Joshua was overgevlogen en kwam op het podium getuigen van de hoop die door Compassion in zijn leven kwam. ‘Het mooiste wat je een kind kunt geven, is hoop, een droom op een betere toekomst!’

Gisteravond was er een tiener van 12. Geen broertjes en zusjes, geen dagelijks eten, geen hoop op iets beters. Hij wachtte al meer dan een half jaar op een sponsor. Met grote blijdschap heb ik hem opgenomen in mijn gezin. We gaan voor hem bidden, hem bemoedigen en hem schrijven.

Een broertje erbij! Hoe rijk kun je je voelen!

“Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor één van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor Mij gedaan.’
Jezus in Mattheüs 25:40

n.a.v. Leidersschapsseminar van Compassion, met o.a. Ben Tiggelaar, Carola Schouten, Jan Kuipers.

5 gedachtes over “Een broertje erbij!

  1. Ja, Compassion doet geweldig werk! Wij hebben ook twee geweldige sponsorkindjes. Erover schrijven staat bij mij ook nog op de planning, want hoe meer sponsors, hoe meer blije kindjes!

Geef een reactie

