Vreugde van mijn hart

sela 2016

(afb. Sela)

Terwijl de eeuwenoude kerk verlicht wordt met moderne rode en blauwe lichten, verstillen de aanwezigen. De instrumenten beginnen zacht te spelen, en de zangers zetten in. Woorden van God op muziek gezet vullen de ruimte. De ruimte van het grote Godsgebouw en de kleine ruimte van mijn hart.

Zomaar op een doordeweekse avond met de kinderen naar een concert van Sela. Zomaar te midden van alle dagelijkse drukte stil te mogen staan bij het lijden en sterven van Jezus, en Zijn opstanding vieren.

Wat een contrast met de drukte van een voorjaarsvakantie, wanneer kinderen in- en uitvliegen, oppaskinderen komen en gaan en de echte rust ver te zoeken is. Terwijl vakantie juist een tijd zou moeten zijn om nieuwe krachten op te doen, blijkt de praktijk weerbarstiger.

Wat een voorrecht om stil te staan bij de bron van kracht, dé Bron, zoals Kinga dat zo treffend verwoordde met de woorden uit psalm 84. ‘Gaan zij door het dorre dal van de moerbeibomen, dan maken zij God tot hun bron.’ Dwars door tijden van ziekte, tegenslag en moeilijkheden is daar de bron, waar we altijd kracht uit kunnen putten.
Dan mag ik ophouden met steeds opnieuw kracht te zoeken in mezelf, maar alles loslaten en naar God gaan. Bij Hem is kracht, vrede en vreugde voor mijn ziel.

‘Niets is beter dan bij U te zijn.
wat een vreugde om te leven zonder pijn.
Dan kniel ik neer,
voor U, mijn Heer,
Jezus, wacht toch niet langer meer.
Jezus, wacht nu niet langer, kom.’
Uit Maranatha, van Sela 2016

2 gedachtes over “Vreugde van mijn hart

Geef een reactie

