Moeders in de wolken

hart

‘Hé mam, bent u verliefd?’ Ik schiet in de lach: ‘Hoezo?’ ‘Nou, als u over hem praat, gaat u helemaal glimmen.’
Na elf jaar alleen geweest te zijn, loopt er sinds een aantal maanden weer een man in mijn leven rond. Dat is heel erg wennen, niet alleen voor mij maar zeker ook voor de kinderen. Het commentaar is dan ook niet van de lucht. ‘Het is zo schattig zoals jullie samen op de bank zitten!’ vindt één van de meiden. ‘Lach er maar om,’ antwoord ik. ‘Weet je wel hoe bijzonder het is om op mijn leeftijd weer een vriend te hebben?’ Daar zijn ze het wel mee eens.
‘Hij voldoet echt aan alles, hè!’ ‘Nou, alles?’ ‘Ja, hij houdt heel veel van God. Hij is muzikaal en je kunt met hem lachen.’
En zo heeft iedereen zijn zegje erover.
Maar raar blijft het. Om in dezelfde fase te zitten als je kinderen. De fase van verliefde appjes, afspraakjes, leuke dingen doen en je leven delen. Raar blijft het, dat iemand die je al je hele leven kent, opeens bijzonder goed bij je blijkt te passen. Iemand die je bij God brengt, voor je bidt en van je houdt. Raar blijft het, om een relatie te krijgen met zoveel kinderen er om heen.
‘Hé mam, maakt u het niet te laat vanavond?’

9 gedachtes over “Moeders in de wolken

  1. Fijn om te zien dat je je gelukkig voelt! Ik heb trouwens je boek besteld! En al een eerste keer vluchtig doorgelezen (lees: doodmoe en met zieke kinderen). De tweede keer ga ik er aandachtiger door!

  2. Heel mooi vertaald Anne-Minke!
    En zo ontzettend waar!!
    Het zij jullie beiden gegund! Geniet van de aandacht en het zorgen en delen! Het is niet voor niets dat God jullie bij elkaar heeft gebracht! Super mooi om te zien.
    ENJOY! 😙

  3. Ja…heel herkenbaar. Voor mij na ruim 7 jaar weduwe zijn en met vier tieners en een 6jarige om ons heen. Zo bijzonder.

Geef een reactie

