Mijn hand in Zijn handpalm

handpalm

‘Leg je hand op het blaadje dat voor je ligt, en teken de omtrek met potlood na,’ zo luidt de opdracht op deze creatieve bezinningsavond onderweg naar Goede Vrijdag en Pasen. Mijn hand natekenen? Om er vervolgens iets moois van te maken? Dat is lang geleden. Ik weet dat het niet om een perfect eindproduct gaat, maar om het proces tijdens het tekenen, dus ik pak mijn potlood en begin gewoon.

Ik teken mijn hand en denk na over de tekst die de afgelopen weken steeds terugkomt. Dat mijn leven veilig is in Gods handpalm. Zijn handen, die de wereld gemaakt hebben, hebben ook mijn leven gemaakt. Zijn handen zijn om mijn leven.
Ik denk na over alle dingen die ik soms zo krampachtig met mijn handen vasthoud. Mijn gezin, mijn werk, mijn dagelijkse leven. Handen vol onrust, controle en gepieker. Maak ik vandaag opnieuw de keus om mijn handen leeg te maken, zodat Hij ze kan vullen?

Ik pak mijn kroontjespen en zwarte inkt en begin lijntjes te trekken. Mijn hand in Zijn handpalm. Terwijl de lijntjes patronen vormen, doorloop ik vanbinnen het proces van bewustworden, toevertrouwen, overgave en diepe rust. Achter mijn hand is Zijn hand. Mijn hand ligt vast in Zijn handpalm. En als ik lang naar die handpalm kijk, lijkt het op de bast van een boom, een bast vol knoesten en nerven. Hij is de levensboom, in Hem mag ik blijven wortelen, om vrucht te dragen.

Omdat Zijn handen doorboord zijn, is er nieuw leven voor mij en voor jou. Omdat Zijn handen gewond zijn, kunnen wij helen. Neem de tijd voor stille tijd in deze stille week en bewonder het wonder van Goede Vrijdag en Pasen. Omdat Hij leeft, ben ik niet bang voor morgen!

                  overgave
kwetsbaar  toevertrouwen
Gods handpalm geopend
verankerd, geworteld, gelovig aanvaard
vernieuwd
(elfje, gemaakt n.a.v. deze avond)

meer informatie: www.betekentaal.nl

Een gedachte over “Mijn hand in Zijn handpalm

Geef een reactie

