Kleur bekennen

13084082_936306926490175_518898235_n

We zijn samen rotzooi onder het bed aan het halen: een verzameling aan papiersnippers, lego, playmobil, kapotte stiften en haarclipjes. Opeens zegt ze opgetogen: ‘Dít is een heel bijzonder armbandje! Die mag je niet weggooien!’ En met een blij gezicht laat ze me een lintje zien waar vijf kralen aan geregen zijn. Ze wijst de rode kraal aan: ‘Dit is de liefde. Daar word je mooi van!’

Het evangelie in één regel. Zomaar een boodschap temidden van alle troep. Het zwart van je verkeerde dingen wordt wit door het bloed van Jezus. Door Zijn liefde kun je weer mooi worden, prachtig zoals God je bedoeld heeft.

Ik word bepaald bij een Bijbelstudie die deze week in de mail langskwam, over het afleggen van zondige patronen en gedachten, je ‘oude ik,’ het zwarte in je leven. Door Jezus kun je weer wit worden, vernieuwd worden in je geest en je denken. Welke verkeerde gedachtenpatronen zijn er nog in mijn leven die afgelegd moeten worden, leugens die over mijn leven zijn uitgesproken, foute manieren van leven? Leg af die oude mens en trek aan de nieuwe mens! Het staat er actief. Maar zonder Jezus en Zijn Geest kan ik dat niet. Alleen door Hem kan ik van zwart weer wit worden.

Ik kijk naar het armbandje. Zwart – rood – wit- groen – goud.

Groen is de kleur van de groei, van leven. Uiteindelijk mag ik door te groeien en te leven met God goud zijn: helemaal Zijn geliefde kind, zoals Hij me bedoeld heeft.
Puinruimen in je eigen leven levert onverwachte schatten op.

‘…dat u wat betreft de vroegere levenswandel, de oude mens aflegt, (…) en dat u vernieuwd wordt in de geest van uw denken, en u bekleedt met de nieuwe mens, die overeenkomstig het beeld van God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid.’
Paulus in Efeze 4: 22 –24

3 gedachtes over “Kleur bekennen

Geef een reactie

