Gezinsuitbreiding

IMG-20150611-WA0001

Met twee gebakjes in haar hand staat ze bij de achterdeur. ‘Heb je tijd voor koffie? Ik kom wat vieren: we krijgen gezinsuitbreiding!’ Verbaasd kijk ik haar aan. ‘Ja,’ gaat ze verder, ‘we gaan Fils sponsoren, een kleine jongen uit Rwanda.’

Zomaar een voorval uit de afgelopen twee maanden. Twee maanden geleden heb ik me aangemeld voor een nieuwe Muskathlon, deze keer in Rwanda. En wat is het geweldig om terug te kijken en te zien dat Johana, Ineza, Fanessa, Fabien, Gikundi en nu ook de kleine Fils een plek hebben gekregen in een nieuw gezin. Een gezin dat biddend om hen heenstaat, meeleeft, bemoedigt en ondersteunt.

Een kindje sponsoren is niet iets dat je zomaar even tussendoor doet. Het gaat je wat kosten, dat is zeker: geld, tijd en gebed. Maar wat je ervoor terugkrijgt, is niet in woorden uit te drukken. Je ontvangt zoveel zegen, vreugde en rijkdom die de aardse dingen overstijgen.

Dan klinken de woorden van Micha, krachtig en inspirerend: ‘Hij heeft u, mens, bekendgemaakt wat goed is en wat de Heere van u vraagt: niets anders dan recht te doen, goedertierenheid lief te hebben (to love mercy) en ootmoedig te wandelen met uw God.’

Het gaat niet in de eerste plaats om het trainen en het hardlopen. God vraagt van mij en jou om te wandelen. Nederig te wandelen met God. Dan gaat je hart vanzelf open voor recht, genade en hoop.
Met deze aansporing ga ik de komende maanden verder op weg naar Rwanda.

Ik hoop nog veel gebakjes te mogen eten.

Voor meer informatie: https://www.muskathlon.com/nl-nl/deelnemers/1262/anne-minke-hakvoort.html

 

 

 

Een gedachte over “Gezinsuitbreiding

Geef een reactie

