Wat heb jij te delen?

14330958_1026464070807793_1384734983_n

Een enorme taart staat bij de ingang van het oude kerkgebouw: de kerk is jarig! Achter de taart hangt een grote banner met de woorden: Wij delen uit! Wat heeft u te delen? Aan de hand van deze tekst beginnen er gesprekjes te ontstaan op straat.

Het is Open Monumentendag en ik loop in Bussum. Ook ik word aangesproken door een enthousiast gemeentelid. Wat ik heb te delen? Nou, er is genoeg te delen, meer dan genoeg. Mijn dagelijkse leven borrelt over van deeldingen. Maar dat is niet alleen maar positief. Daar zit ook frustratie bij, verdriet of machteloosheid. Mag ik dat hier ook delen?

Ja, natuurlijk. Ik mag iemand laten delen in mijn zorgen en mijn gepieker. Daarvoor zijn we als mens en medemens aan elkaar gegeven. Maar daarnaast mag ik ook bedenken wat mijn passie is waarin ik anderen wil laten delen. Mijn hoop op God, mijn vertrouwen op Zijn hulp, mijn geloof.
Daarmee kan ik mensen echt verder helpen, een handvat aanreiken om verder te kijken dan de eigen omstandigheden. Dat zijn woorden die blijven,  ook na dit gesprekje op het kerkplein.

Door de open kerkdeuren klinken andere woorden, woorden die Godzelf heeft aangereikt: “Want van U is het Koninkrijk, de kracht en de heerlijkheid, tot in eeuwigheid!” Met kracht en innerlijke overtuiging worden dit gebed gespeeld en gezongen. Deze woorden geven perspectief aan ons leven. In alles wat we delen mag dit de boventoon voeren.

Wij delen uit. Wat heb jij vandaag te delen?

n.a.v. Open Monumentendag, m.m.v. Sound4Life

3 gedachtes over “Wat heb jij te delen?

  1. Er is veel te delen, op allerlei gebied. Ik mag liefde uitdelen door de ander uit te nodigen aan tafel. Een simpel telefoontje, een kort berichtje op facebook. een kleine bemoediging, enzo…

Geef een reactie

