‘Hé God, mag de zon aan?’

14445485_1035194239934776_798061975_n-1

‘Hé God, mag de zon aan?’ Vragend kijkt de kleine jongen omhoog en ziet de donkere wolken die voor de zon geschoven zijn. ‘Ik heb het koud.’

Ik zit naast hem in de tuin en luister ontroerd naar zijn gesprekje met God. Ik denk onwillekeurig aan al die kleine kinderen die dit ook wensen. ‘Hé God, mag de zon aan? Het is te donker, te koud, te rot, te afschuwelijk hier.’ Die kinderen leven in sloppenwijken, in sexslavernij, in onderdrukking, in gebrokenheid.

Aan deze kinderen heb ik me dit jaar opnieuw toegewijd door deel te nemen aan de Muskathlon in Rwanda. Negen kleine kinderen hebben inmiddels een sponsor gevonden! Voor negen kinderen is de zon opgegaan en is er hoop gekomen in hun donkere leventje. En daarmee ook in de levens van hun familie en leefgemeenschap.
Straks ren ik in de heuvels van Rwanda. Ik mag laten zien dat deze kinderen geliefd zijn en gekend. Ik citeer de directeur van Compassion Ethiopië: ‘Wat écht leven brengt, is jullie aanwezigheid in deze gemeenschap. Your sweat means more than your money. (…) Jullie zweetdruppels zijn het vocht dat de zaadjes van hoop doet groeien.’
Rennen in Rwanda om ‘echte vreugde en waardigheid geven’, zoals hij het benoemd.

Bid voor deze kinderen in het donker. Laat je hart verbreken door wat Gods hart verbreekt. En overweeg eens of er in je eigen leven ruimte is om een kind te sponsoren. Wees de zon voor iemand ver weg!

“Maar voor u die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan en onder Zijn vleugels zal genezing zijn.’
Maleachi 4:2

https://www.muskathlon.com/nl-nl/deelnemers/1262/anne-minke-hakvoort.html

Geef een reactie

