Kamperen met God

14875076_1073253559462177_862766908_n

(etalage in Utrecht)

‘Hé mam, wanneer gaan we naar die andere planeet?’ vraagt mijn overbuurjongetje aan zijn moeder. Ze hadden een gesprekje gehad over de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, over dat wat gaat komen na de dood.

‘Is er helemaal geen pijn meer of ruzie? Echt niet?’ Het is bijna niet voor te stellen hoe volmaakt het er zal zijn, omdat God er is.
Soms mag je er iets van ervaren in het leven van alledag.

Vanmorgen vroeg was ik aan het hardlopen tussen de mistige weilanden, waar alleen het vee rustig aan het grazen was. De stilte van de natuur in het licht van de opgaande zon was overweldigend, bijna hemels. ‘Zoek de dingen die boven zijn! Die zijn eeuwig!’ De dingen die de tijd overstijgen, lopen dwars door de dingen heen waar ik me elke dag mee bezig houd. Ik word geconfronteerd met gebrokenheid, verdeeldheid en veroordeling. Ik ben aan het rennen voor recht, zoek sponsors voor kinderen die in aangrijpende armoede leven. Ik denk aan Norbert in Rwanda, een jongen van 17, die in groep 8 van de basisschool zit en op een sponsor wacht. Mijn dochter van 17 doet dit jaar eindexamen.. wat een wereld van verschil!

Maar er komt een andere tijd, de tijd van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. We lezen ervan in Openbaring 21: ‘Zie, de tent van God is bij de mensen en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen zijn en hun God zijn.’

‘De tent van God? Komt Hij dan bij ons kamperen?’ luidt de volgende vraag. We gaan het meemaken. The best is yet to come!

 

 

3 gedachtes over “Kamperen met God

  1. Dag Anne-Minke: Lees net je verhaal over je hardlooptocht door de mistige weilanden Mooi verwoord en herkenbaar. We kennen elkaar niet persoonlijk – dit heb ik eerder geschreven. Apart: 2 wk. geleden waren je ouders op de begrafenis van mijn man Hans Kruisman. Een afscheidsdienst met hoop en uitzien naar een nieuwe Hemel, wat je citeert. Blessings – hart.gr. Elly Kruisman

Geef een reactie

