Never give up!

never-give-up

(afb. Open Doors)

Een preek van één regel: ‘Never give up!’ Dat was de boodschap van Anne van der Bijl die we zaterdag meekregen op de landelijke dag van Open Doors. Geef nooit op!

En die aansporing klonk de hele dag door. Laat de omstandigheden van je leven je geloof niet bepalen. Geen vervolging, geen moord, geen lijden of tegenslag mag je ontmoedigen. Wij zijn immers meer dan overwinnaars! Vanuit het kalme leven in het Westen klinkt dat wel heel makkelijk, omdat onze leefomstandigheden zoveel comfortabeler zijn. Maar ook vandaag hebben we te maken met diezelfde vijand. Ook nu wil de boze ons afhouden van God. Hij wil niet dat we in alle vrijmoedigheid voor Gods naam uitkomen, en voor Hem willen leven.

Vanmorgen hadden we als gemeente twee Hongaarse dominees op bezoek, waarvan één de dienst leidde. Zijn thema: Volhardt! Volhardt in je geloof. Raak niet verbitterd of verdrietig door de dingen die in je leven gebeuren, maar wees moedig! God verheugt Zich in helden. De ware overwinning is niet makkelijk, maar vraagt veel inspanning.
Klamp je vast aan Christus, zo klonk in het Hongaars de boodschap voor ons. Kijk niet naar je aardse leven, maar kijk naar Zijn Koninkrijk. Hou vol! In Hem Zijn we meer dan overwinnaars.

‘Mijn ziel kleeft U standvastig aan,
Gij ondersteunt mijn zwakke schreden;
Uw rechterhand vol mogendheden
doet mijn getroost en veilig gaan.’
Psalm 63:5

N.a.v. Open Doorsdag 2016 en ochtenddienst Nijkerk over Hebr. 10:35-39

2 gedachtes over “Never give up!

  1. Ik ben altijd weer onder de indruk van de volharding in het geloof van hen die voor datzelfde geloof vervolgd worden. Zij zijn voor mij de geloofshelden. En als ik door moeilijke tijden ga, denk ik ook aan hen. Want zij hebben ook nog een onderdrukking erbij waar ik me niet veel bij kan voorstellen.

    Tof dat je naar die open dag kon gaan. Inspirerend om te lezen.

Geef een reactie

