Elk kind telt!

rik-bennik

(Afb. Rik Bennik)

Zie je daar die jonge knul door het veld lopen? Zomaar alleen achter de schapen? Hij gaat niet naar school, speelt niet met vriendjes, maar werkt, dag aan dag, helemaal alleen.
Het is David, de zoon van Isaï. Hij hoedt de kudde van zijn vader. Wanneer ik zijn levensverhaal lees in de Bijbel, vind ik het zo bijzonder dat God alles omdraait. Hij kijkt niet naar de buitenkant van David, maar kijkt naar zijn hart en verkiest hem tot koning over Israël.

Terwijl ik over David nadenk, gaan mijn gedachten als vanzelf naar Kenia, waar ik vorig jaar juni de Muskathlon liep. Ik zie ze nog lopen, in lompen gehuld, jochies nog, die de kudde van hun familie hoeden. Ze lopen door de dorre velden, op zoek naar iets groens voor de geiten of koeien. Kinderen die dag in dag uit werken, helemaal alleen, van ’s morgens tot ’s avonds laat. Er is geen geld voor school of voor een schooluniform. Ze moeten meehelpen om te overleven.

Ik ben ontzettend dankbaar dat ik kan vertellen dat ik inmiddels voor elf van deze kinderen een sponsor heb gevonden in het kader van de Muskathlon in Rwanda! Voortaan kunnen deze kinderen naar school, krijgen ze onderwijs en voedsel! Maar bovenal horen ze over de God die alles omdraait. De God waar ze mogen ruilen. Hun verdriet voor Zijn troost, hun gebrokenheid voor heling, hun armoede voor oneindige rijkdom. Deze God maakt van onaanzienlijke kinderen Koningskinderen.

Wat is het een voorrecht om in dit proces een schakeltje te mogen zijn. Nog een half jaar te gaan. Doe je mee?

https://www.muskathlon.com/nl-nl/deelnemers/1262/anne-minke-hakvoort.html

Geef een reactie

