Zijn Naam is Wonderlijk

uganda

(Afb. Compassion)

Deze adventstekst is de beste titel voor een terugblik op mijn voorbereidingen voor de Muskathlon in Rwanda. Want wonderlijk is het zeker! Wanneer alle sponsors op de teller zouden staan, staat de teller boven de € 20.000! Voor twintig kinderen is een sponsor gevonden. Dat betekent dat twintig gezinnen in België, Nederland en Zweden bidden voor twintig gezinnen in Kenia, Rwanda, Colombia en Brazilië. Twintig kinderen wereldwijd hebben hoop op een nieuwe toekomst, een toekomst waarin God een grote plaats inneemt.

Wanneer ik terugkijk op de laatste maanden, geef ik toe, dat het allemaal niet vanzelf is gegaan. Er was heel veel ontmoediging, strijd en teleurstelling. De omgeving reageert niet altijd enthousiast en zelf had ik ook niet altijd even veel zin in een gesprek over de Muskathlon. Maar God was me allang voor. Hij heeft zoveel harten voorbereid en klaargemaakt om de keus voor sponsoring te maken!

En gelukkig hangt het allemaal niet van mij af. Dat geeft een heel relaxt gevoel. Ik mag bidden, luisteren en uitnodigen, en daarna mag ik het weer loslaten. Eén ding heb ik deze maanden mogen leren: denk niet te klein van God. Hij doet boven bidden en denken. Hij werkt door mensen heen, mensen zoals jij en ik. Hij bouwt aan Zijn eigen Koninkrijk, in het klein en in het groot. Dichtbij huis en wereldwijd.

Compassion: elk kind telt!

https://www.muskathlon.com/nl-nl/deelnemers/1262/anne-minke-hakvoort.html

 

Geef een reactie

