Zie je mij?

zie je mij

Gezien worden, wie verlangt daar nu niet naar? Gezien worden, echt gezien en aanvaard worden, is een basisbehoefte, die in elk mens leeft. Ale Sytsma gaat op reis naar vijf verschillende landen, en ontmoet daar verschillende kinderen die hij sponsort via Compassion. Door deze kinderen heen hoort hij keer op keer deze indringende vraag: ‘Zie je mij?

Het klinkt misschien als een soort vakantiereisjes, maar niets is minder waar. Ale worstelt verschillende keren met een burn-out en met depressieve gevoelens. Deze klachten vormen de aanleiding om er helemaal uit te breken en op reis te gaan.

Tijdens deze reizen wordt hij geconfronteerd met schrijnende armoede,  wanhoop en uitzichtloosheid. Maar daarnaast ervaart hij ook diepe vreugde en grenzeloze hoop, omdat God dwars door talen en culturen heen werkt, en wereldwijd dezelfde grote God is. Zijn beeld van God verandert en groeit, en spoort hem aan om een stem te zijn voor degenen die geen stem hebben.

De vraag van zijn sponsorkinderen, ‘Zie je mij?’ kan hij volmondig beantwoorden met ‘Ja!’ ‘Ja, ik zie jullie, en ga mijn leven inzetten voor jullie en voor nog veel meer kinderen die wachten op een sponsor.’ Ale gaat een nieuwe uitdaging aan, in de vorm van de webshop Pientere Puzzels & Spellen.

Laat je inspireren, en lees het levensavontuur van Ale! Ga met hem mee op reis, en laat je hart verbreken door de realiteit van extreme armoede. Lees zijn nieuwe boek, met de titel ‘Zie je mij?’ en kom in beweging!

‘Je wordt op reis gestuurd door een liefhebbende God. God ziet uit naar je thuiskomst. God wil je foto’s zien en jouw verhalen horen. Als je reist met de ogen en oren van de God die je uitzond, dan zul je prachtige dingen zien en bijzondere mensen ontmoeten. Dan is het heerlijk om weer thuis te komen.’ (Citaat van Henri Nouwen, blz 137 in Zie je mij?)

‘Zie je mij?’, geschreven door Ale Sytsma
ISBN 978 90 79859 474; Scholten Uitgeverij, 2017; € 14,95

Voor meer informatie, videobeelden en foto’s: www.alesytsma.nl

 

Geef een reactie

