Een treffende tattoo

Mama mobiel foto's 4180

Ik zie een zwarte tatoeage aan de binnenkant van haar arm. ‘Mag ik hem eens zien?’ vraag ik aarzelend. Zachtjes wrijf ik met mijn vinger over haar pols: ‘Königskind,’ staat er.

We zitten samen op een bankje in Kigali, Rwanda, tijdens een pauzemomentje. Zij als deelnemer van de Muskathlon uit Zwitserland en ik uit Nederland. ‘Wil je er iets over vertellen?’ ‘Zeker,’ antwoordt ze glimlachend en in het Duits vertelt ze iets over haar leven. ‘Ik ben een Koningskind, een kind van God. Maar lange tijd wist ik dat niet. Ik ben opgegroeid zonder vader, ik weet geeneens wie mijn vader is. Mijn moeder had steeds wisselende vrienden en kon niet voor mij zorgen. Op een gegeven moment werd mijn moeder christen. Maar ik wilde daar niets van weten. Voor mij was het de zoveelste verandering en haar veranderingen brachten nooit iets goeds.
Toen ging het heel slecht met mij. Ik stelde mezelf voor de keus: of ik stop met leven, of ik ga leven met God. God begon toen in mijn leven en ik leerde wie ik echt was. Een kind met een vader, een hemelse Vader, God. En om mezelf daar elke dag aan te herinneren, bij alles wat ik doe, heb ik deze woorden gekozen om te tatoeëren: ‘Königskind.’ Dat ben ik!’ Met stralende ogen besluit ze haar verhaal.

Ik ben stil. Ik zie een sprankelende jonge vrouw met een grote bos blonde krullen, een lieve moeder met een ontzettend blijmoedig hart. Ik had nooit kunnen denken dat zij zo’n stil verdriet bij zich draagt. En dat God dat zo heeft omgebogen in haar leven.

‘Door de dingen heen kijken en niet afgaan op wat je als eerste ziet’… zo lees ik enkele weken later bij Philip Troost in ‘Gewoon God.’ Ik denk gelijk aan deze vrouw.

‘Kijken met de ogen van het hart werpt een heel ander licht op mensen en zaken. Gods licht’. Wanneer ik zo kijk, mag ik op de meest onverwachte momenten God ontmoeten in mijn naaste, in Zijn Koningskind.

‘It is all about You,
it is all about You,
Jesus
(M.W. Smith)

 

Geef een reactie

